top of page

Περί αναβλητικότητας και ζωδίων ο λόγος


Σ' ένα δωμάτιο με λευκό μάρμαρο βλέπουμε μια κουρελού, χαλάκι σε χρώμα σάπιου μήλου. Μπροστά είναι το τζάμι του μπαλκονιού, απ' όπου μπαίνει το πρώτο φως και περνάει στο δωμάτιο μέσα από μια ριγέ κουρτίνα, σε χρώματα καφέ και πορτοκαλί. Πάνω στην κουρελού είναι ένα ζευγάρι δερμάτινα παπούτσια, σε μαύρο χρώμα. Έχουν τοποθετηθεί να κοιτάνε προς το παράθυρο και το φως του Ήλιου που έρχεται, σα να θέλουν να βγουν έξω στον κόσμο, να περπατήσουν και ν' αποκτήσουν εμπειρίες.

Περί αναβλητικότητας και ζωδίων ο λόγος


Καταστάσεις και γεγονότα καθώς μεγαλώνουμε, μας ωθούν να διαμορφώσουμε συμπεριφορές και μοτίβα λειτουργίας. Η τάση για αναβολές και καθυστερήσεις συχνά μπορεί να εντοπιστεί στα παραπάνω, σε πράγματα που ζήσαμε κατά την παιδική και εφηβική ηλικία, όσο ακόμα υπήρχε μια «πλαστικότητα». Σε πολλές περιπτώσεις το άτομο δυσκολεύεται να βάλει ένα πρόγραμμα και αγανακτεί, «χαόνεται» όταν αντιλαμβάνεται τις εκκρεμότητες, καθυστερήσεις, αλλά και απωθημένα που αντιμετωπίζει. Οπωσδήποτε η εργασία με τον Εαυτό, η ψυχοθεραπεία και διάφορες μορφές αυτο-βοήθειας, είναι πραγματικά χρήσιμες.


Έχοντας γράψει προ ημερών ένα πρώτο μέρος για την αναβλητικότητα, και κάποιες εκ των συνεπειών της (μπορείτε να το διαβάσετε εδώ: https://www.perianemonkegis.gr/post/περί-αναβλητικότητας-ο-λόγος ), είναι μάλλον φυσικό ν’ αναφερθώ στο πώς τη συναντάμε στα 12 ζώδια.


Μέσα απ' τη μελέτη του αστρολογικού μας χάρτη, μπορούμε να βρούμε πολλές πληροφορίες και πιθανές λύσεις σε τέτοια θέματα.

Ένα σημείο που ενδιαφέρει ιδιαίτερα είναι η θέση του Ερμή και του Άρη, όμως και η λειτουργία του Κρόνου. Ο Άρης αντιπροσωπεύει την δράση, ο Ερμής την νόηση και έκφραση, ενώ ο Κρόνος δείχνει τις δομές μας, πού και πώς τις θέτουμε και λειτουργούμε. Παρατηρούμε λοιπόν τις ζωδιακές τους θέσεις και τις όψεις που σχηματίζουν με άλλα ουράνια σώματα. Για παράδειγμα, ο Άρης στον Αιγόκερω είναι αρκετά βοηθητικός ώστε να έρχονται εις πέρας οι δράσεις, ενώ ο Ερμής στην Παρθένο θα βάλει σωστή τάξη και πρόγραμμα.

Ο Κρόνος έχει σημασία να παρατηρηθεί ιδίως ως προς τις όψεις του, αφού χρειάζεται περίπου 2,5 χρόνια για να διανύσει ένα ζώδιο.


Σημαντικό είναι όταν ο Ερμής ή ο Άρης βρίσκονται σε όψη με τον Ποσειδώνα, όποια κι αν είναι αυτή. Ο Ποσειδώνας έχει να δώσει πολλά καλά, φαντασία, δημιουργικότητα, πνευματικότητα, καλλιτεχνία. Όμως δεν έρχεται σκέτος με τα θετικά του. Είναι πιθανώς ο νούμερο ένα πλανήτης που θα μας αποκαλύψει τάση αναβλητικότητας αν βρίσκεται σε όψη με αυτούς τους δυο. Όταν παρατηρήσουμε μια τέτοια συνθήκη, αρκεί να καταλάβουμε ότι χρησιμοποιώντας εποικοδομητικά την όψη του Ποσειδώνα, μπορούμε να έχουμε ισορροπία ώστε να μην «χαονόμαστε».

Αντιθέτως, όψεις με τον Πλούτωνα συχνά συνοδεύονται από δύναμη και κάποιες εμμονές, μια αρκετά διαφορετική λειτουργία από την "διάσπαση" του Ποσειδώνα.



Η ισορροπία των 4 στοιχείων σ’ ένα ωροσκόπιο είναι υψίστης σημασίας, από αρχαιοτάτων χρόνων στην Αστρολογία.


Συχνά τ’ άτομα που έχουν μεγάλο ποσοστό ΦΩΤΙΑΣ στον χάρτη τους, αποτελούν θύματα και θύτες της αναβλητικότητας. Κυρίως, της εκκρεμότητας. Η Φωτιά έχει τον ενθουσιασμό και το πάθος της δράσης, της δημιουργίας, της μετάδοσης. Όμως, ξέρουμε πόσο δυστυχής μπορεί να αποβεί η εξάπλωση μιας φωτιάς – και πόσο γρήγορα να συμβεί αυτό. Το άτομο με πολλή Φωτιά είναι επιρρεπές στο ν’ αφήσει ανολοκλήρωτα έργα και καταστάσεις. Ο Λέων, ως σταθερό ζώδιο, είναι πιθανό να διώξει μακριά την αναβλητικότητα μ’ έναν βρυχηθμό (η φωτιά του καίει σταθερά και με έλεγχο, όπως σε μια εστία). Αναβάλλει επειδή θέλει, και συνήθως εν γνώσει του. Ο Τοξότης, μεταβλητός καθώς είναι, συχνά τόσο ενθουσιάζεται βέλη να ρίχνει με το τόξο, που ο ίδιος αδυνατεί να δει ότι ανέβαλλε να ορίσει στόχο (η φωτιά εξαπλώνεται ανεξέλεγκτα). Ο Κριός είναι το πύρινο ζώδιο του Άρεως κι είναι παρορμητικός. Διψά τόσο για δράση που θ’ αναβάλλει να πιεί νερό, αλλά και θα σκορπίσει σπίθες στο πέρασμά του. Σπίθες σαν τις πολλές εκκρεμότητες που θα δυσκολευτεί να διαχειριστεί – αν τις αντιληφθεί.


Ο ΑΕΡΑΣ είναι το δεύτερο κατά σειρά στοιχείο που τείνει προς αναβλητικότητα, όχι όμως σαν τη Φωτιά. Είναι απλώς ότι οι σκέψεις θέλουν ν’ ανεμίσουν, να συλλέξουν από δω κι από κει στοιχεία (Δίδυμοι), να σκορπίσουν ολόγυρα τα πιο όμορφα και ευωδιαστά (Ζυγός) και να στροβιλιστούν παράφορα, προσπαθώντας ν’ αλλάξουν το γύρω τοπίο (Υδροχόος). Οι Δίδυμοι αναβάλλουν λόγω υπερπληροφόρησης και άγχους. Ο σκληρός δίσκος τους χρειάζεται συχνά defragmentation. Ο Ζυγός επειδή υπάρχει κάτι καλύτερο ν’ ασχοληθεί ή να φροντίσει – ειδικά αν αφορά τους άλλους και τις επιθυμίες τους. Ο Υδροχόος, σταθερός καθώς είναι, είναι το πιο δομημένο Αέρινο ζώδιο. Όμως, συχνά ενδιαφέρεται τόσο για το έξω, για το οικουμενικό, ώστε κοιτώντας τον εαυτό του νιώθει μικρός – όχι με την αρνητική έννοια. Συνεπώς, αναβάλλει να εκφράσει τον εαυτό του.


Όπως μπορεί κανείς ν’ αντιληφθεί, η ΓΗ είναι το στοιχείο που υποκύπτει λιγότερο στην αναβλητικότητα. Αυτό που την παιδεύει περισσότερο είναι το ζήτημα της τελειότητας, ειδικά όσον αφορά τον Αιγόκερω. Παίρνει στα σοβαρά οποιαδήποτε υποχρέωση κι εκτέλεση, εξού και θεωρείται από πολλούς κουραστικά υπεύθυνος και ευσυνείδητος. Το κατσίκι που θέλει να σκαρφαλώσει, κινδυνεύει ν’ αναβάλει την ξεκούραση και τον χρόνο για συν-αίσθημα. Κάτι που δεν θα κάνει ο Ταύρος, τιμώντας την ξεκούραση και τις αισθήσεις. Ο Ταύρος είναι σταθερός, ίσως πάρει τον χρόνο του για να ξεκινήσει κάτι, όμως θα το κάνει ολοκληρωτικά. Κι οι δυο λειτουργούν αρκετά δομημένα ώστε να μη χρειαστούν αναβολές. Η μεταβλητή Παρθένος βγαίνει λίγο εκτός κανόνα στην Γη, κι αυτό οφείλεται σε εμμονές, ιδίως αυτήν της τελειότητας. Όμως φέρνει εις πέρας τα πάντα, ακόμα κι αν αυτό γίνει εις βάρος του νευρικού της συστήματος.


Το ΝΕΡΟ μοιάζει μια άλλη κατηγορία, γι’ αυτό δεν το έβαλα στην τρίτη θέση που μου φαίνεται ότι του αρμόζει. Το Νερό είναι η ψυχή και το συναίσθημα… Είναι δύσκολο να ορίσει κανείς αυτό το Βασίλειο, η μορφή συνεχώς αλλάζει και η αναβλητικότητα εδώ έχει διαφορετική φύση. Το σταθερό ζώδιο του Νερού είναι ο Σκορπιός. Σχετικά σταθερή μπορεί να θεωρηθεί μια λίμνη, όπου αναλόγως των καιρικών συνθηκών υπόκειται σε αλλαγή στάθμης. Σταθερά όμως είναι και τα στάσιμα νερά, κάτι που ο Σκορπιός μπορεί να βιώσει στην προσπάθεια να συντηρήσει αυτό που είναι δικό του, αναβάλλοντας να εκφράσει και να μοιραστεί όσα νιώθει, όσα σκέφτεται και δημιουργεί. Ο Καρκίνος (παρορμητικός), σαν τη θάλασσα και την Σελήνη, έχει αρκετά έντονες διακυμάνσεις ώστε να χρειαστεί ν’ αναβάλλει καταστάσεις και δράσεις επειδή άλλαξε η διάθεσή του. Εκεί είναι που δημιουργείται φαύλος κύκλος, αφού συχνά οι διαθέσεις κάθε άλλο παρά βοηθιούνται με τις αναβολές.

Τέλος, υπάρχουν οι Ιχθύς, το μεταβλητό Νερό. Αποτελούν έναν ολόκληρο, ξεχωριστό τόμο σε σχέση με την αναβλητικότητα. Το νερό τρέχει στο ποτάμι, περνάει γρήγορα απ’ τον καταρράκτη, συνεχίζει την πορεία του, αλλάζει γνώμη και γίνεται σπείρα. Γίνεται δίνη και ρουφάει μέσα ό,τι βρει, μέχρι που ο Ποσειδώνας ακουμπήσει την τρίαινά του, μεταμορφώνοντας το σε υδροσίφωνα, προτού καταλαγιάσει και πάλι σε τρεχούμενο νερό. Θέλω να πω, οι Ιχθύς συνεπαίρνονται από τα συναισθήματα… Δεν σημαίνει ότι είναι ανεύθυνοι ή δε μπορούν να έχουν ένα πρόγραμμα. Όμως μπροστά στην ευκαιρία να νιώσουν κάτι, ίσως αναβάλλουν αυτό που είχαν αρχικά σκοπό να κάνουν.


Μιας και πρόσφατα το συνάντησα: Έχει πλάκα πώς κάποιοι άνθρωποι θίγονται (ή μυγιάζονται.. όπως αγαπάτε) όταν διαβάζουν για το Ηλιακό τους Ζώδιο (special kind of snowflake καταστάσεις, συγχωρέστε μου το αγγλικό).

Οπότε να πω: Ο Σκορπιός δεν είναι πάντα Σκορπιός, ο Τοξότης δεν είναι πάντα Τοξότης, η Παρθένος και ο Ζυγός επίσης. Πρέπει να παρατηρηθούν συνολικά τα ουράνια σώματα κι ο Ωροσκόπος, για να καταλάβει κανείς ποιο είναι το κυρίαρχο στοιχείο στον χάρτη. Εγώ είμαι Αιγόκερως, αλλά η Γη δεν υπερτερεί στον χάρτη μου. Οπότε, έχω κάποια στοιχεία του Αιγόκερω, ενώ ο Ερμής μου στον Τοξότη συχνά τυχαίνει να ενθουσιαστεί, να φέρει μια νέα σκέψη στο προσκήνιο και ν’ αναβάλλω αυτό που ξεκίνησα, αφήνοντας εκκρεμότητες. Κάτι που μάλλον θα ενοχλούσε κι αποσυντόνιζε έναν άνθρωπο με Ήλιο ΚΑΙ Ερμή στον Αιγόκερω.

Περισσότερα σχετικά με αυτό, αλλά και την σημασία που πρέπει να δίνουμε στον Ωροσκόπο κυρίως, λίαν συντόμως.

Comments


bottom of page